tisdag 23 augusti 2011

En liten Text kan ...


En liten Text i en bok ...

Tisdagstema/Text/texter*

Små ordspråk om Kärlek/Vänskap/Lycka/Skratt mm,
ger jag gärna bort i present ibland i stället för en blomma.
En liten bok inslaget i fint passande presentpapper
som förmedlar känslor/bilder .. det är fint de :)

Själv blir jag väldigt glad att få en liten 
textsamling med fina bilder vid tillfälle.

Man kan samla ord/text för att ta fram
när man mest behöver orden/texten i olika sinnesstämningar
vi har genom hela livet ....

Ett bra tips är att samla dina utrycksfoton
i en bok som du kan göra över nätet t.ex på Smartphoto.se
och skriva dina egna texter till :)






Eller forma din Text till ett Hjärta ..
Smart va ;)




14 kommentarer:

Bitten sa...

Det skulle vara underbart att få en sån bok, och så roligt att göra en också.

Monica sa...

Vilka härliga texter och den hjärtformade texten är verkligen något att bli glad av;-))))
Ha en bra dag/KRAM

Erik "Semlan" sa...

Verkar vara en fin bok. :-)
Gillar ditt pappershjärta.

Artlover sa...

Ja, det vore inte dumt att göra en sådan bok. Fin illustration till temat.

Kerstins foto sa...

Jättefin tolkning och vilken fin fotobok. Snyggt med texten till. Det här gillar jag. :)
Ha en fin dag.

4U2 sa...

Gillar! Speciellt sista bilden!

Leena sa...

Så fin boken är, har du gjort den? Så snyggt med lite utrymme kring texterna, och fina bilder. Jag gör mest fotoböcker kring resor och då blir det (för) mycket bilder. Men man vill ju få med allt! Fast ibland lättar jag upp det med en bild över hela uppslaget ... men tänkvärda texter gör boken lite djupare. Och så är sista bilden kanonfin!

SigridfraEnget sa...

Fina bilder; och en jättebra idé att laga fotobok!

Beppan sa...

Så fin fotobok - både bildmässigt och texterna till!! Kul med hjärtat... :-)

LissenTo sa...

Många goda tankar och idéer, du har Pia-Lotta. Jag skulle också bli glad att få en sådan bok.

Det är så mycket man vill...........

Kram Lissen

Veronica sa...

Vilka vackra bilder!

Pysselfarmor sa...

Fina texter till fina bilder...och hjärtat är vackert.

Jo jag har fotograferat de andra texterna också...den som spar hon har ;-)

Mona sa...

Har du gjort boken själv??!! Så otroligt kreativ du är. Jag har en del liknande böcker, men dom är köpta. Vilken bra idé att göra en bok själv med sina favoritfoton och favoritcitat. Bilden med hjärtat är jättevacker.

Maria C. Dunder sa...

Snyggt!