tisdag 29 november 2011

Tisdagstema/Advent ..


Advent.. en fin tid..
Man behöver inte stressa, det kommer en Jul ändå.
Ta det lugna gatan .. så gör jag nu för tiden :)


Årets Blossaglögg/Choklad & Kaffe (Jättegod)
och mina tillverkade Ädelost & Nötbollar ..
Mums så gott :)

Ost- och nötbollar

Ett paket ädelost 200 g
Ett paket philedelphiaost (200g)
1 dl hackade valnötter/hasselnötter (eller annan favoritnöt)

Kör ostarna i mixer eller i bunke för hand.
Ställ in i kylskåp ett par timmar för att få en lättare rullning.
Hacka nötterna och klä/rulla ostbollarna i nöthacket.


Första Advent var den lille spjuvern Wilmer
här och  stod för underhållningen :)
Självklart iklädd rekvisita med tumavtryck inför plåtning innan
han skulle åka hem ;)


Så får det bli ..

16 kommentarer:

Carina - inspirera sa...

Härliga advent! Javisst är det en skön tid. Dina ostbollar ska testas så snart som möjligt ;)
Ha en ljuvlig tisdag.
Kramen.

Nilla sa...

Så fint du har adventspyntat Pialotta. Och de där ostbollarna måste jag absolut prova, ska skriva av receptet bums ;o)
Kram

Malys krok sa...

Tusen takk for hilsen! det er min datter som samler engler, noen få er mine.
Veldig koselig adventspynt hos deg!
Og så skjønn en gutt du har på siste bildet! Du er rik som har en slik skatt!

I det andre innlegget mitt har jeg tent lyktene ute!-Margit-

LissenTo sa...

Mera mys, Lotta, dina bilder är full av det. Receptet på ostbollarna ser så goda ut. Något för mej :-)

Kommunen har en almanacka man kan skicka in bilder till. Det är enda tillfället jag fått pengar.

Vill ju ha upp bilderna 1 december, är liksom grejen. Den roliga känslan är försvunnen, hur det än blir nu.

Ha en fin tisdag. // Lissen

Gunvor sa...

Härligt adventsmys hos dej pialotta! Och den lille spjuvern i glasögonen ser så härligt busig ut.
Ha det gottast i Skåneland!Kram!

Sussie sa...

Underbara bilder och härligt recept :) Såklart ska det testas till glöggen :)

SigridfraEnget sa...

Jättefina bilder! Advent är mys och lugn!

Monica o Jacob sa...

Härliga adventsbilder, vill nog ha vanlig inte smaksatt starkvinsglögg men smaken är som baken;-))))
Ha en skön dag/KRAMEN

B i r g i t t a sa...

Mycket adventsstämning hos dig ser jag och Wilmer blir ju pricken över i-et :)
kram

Kerstins foto sa...

Åh vad mysigt du har det, Pialotta. Ser gott ut det där, får kanske ta och testa det jag med. Snygga gardiner har du också. :)
Ha en fin dag.

Erik "Semlan" sa...

Bilden på Wilmer är härlig! :-)
Ungar är härliga. Jag ler.
Glögg är inte dumt. Hittade inte årets smak... får kolla mer.
Tyvärr har jag nötallergi, så jag står över den säkert goda lilla ostbollen.
Men ädelost på pepparkakor är också gott, riktigt gott.
Välmatat adventsbidrag. :-)

Gbgmamman sa...

Älskar dina foton som vanligt helt enkelt. Önskar att jag var lika kreativ när det gäller komposition som du är. En härlig liten kille! :)

Mia sa...

Så mysigt du har det...*L*

anemonen sa...

Du har verligen lyckats få det stämningsfullt och adventigt. Kul att din lille kille gillar att klä ut sig. Det gjorde min son. Det var det bästa han visste. Ha de fortsatt mysigt.

Beppan sa...

Vackert hos dig! Och fina bilder....
De där ostbollarna ska testas! Tack för tips.
Jag kör också den där avslappnade varianten. Vägrar att stressa ihjäl mig innan jul! Förståndet har kanske kommit med åren...?

4U2 sa...

Fina bilder och ditt barnbarn är så söt!