torsdag 2 februari 2012

I Like/ Att baka ...


I Like (Jag gillar) att baka .... ibland :)

Igår bakade jag Karlsbadebullar ..
Mer smör/ägg och bakpulver tillsammans med jäst,
det är det som gör skillnaden.

Riktigt goda som de är (släta), men tillsammans med
uppvispad grädde och mandelmassa (som Semlebullar)
är de fantastiskt supergoda :)

Blir du sugen på att baka dessa, så finns receptet här
på min KakomatBlogg ..



En del av degen förvandlades till vetebullar med vanlig
fyllning/kanel/kardemumma/smör och socker.

14 kommentarer:

BP sa...

Yummie, yummie!!! Speciellt bullarna på första bilden ser ju urgoda ut. Föreställer mig doften också mmmmhhhhhhhh.
Har aldrig bakat någonting - oooooops, men jag njuter av bakverk ändå. Det gäller att ha ett café i närheten där man då och då kan slinka in å köpa hem;-)

judotter sa...

Ser riktigt gott ut.
Ta en fika - äta goda hembakade bullar - lösa världsproblem.
En ofta uppskattad stund.

anemonen sa...

Receptet tog jag igår och jag skall baka dessa istället för semlorna. Visst är det kul att baka!

Marit Johansson sa...

Mums vilka härliga bullar du bakat. Tyvärr gillar jag inte att baka, men jag skulle gärna smaka en sådan av dig!

eli bella sa...

Fristende fine bilder, de ser veldig gode ut. Takk for fristelsen.

Gerda-Thyra sa...

Mums! Jag har också bakat idag... kom och smaka!!!

Anette sa...

Skyndar mig att scrolla ned..........försöker mig på LCHF och då är sådana här godsaker "no no".....Tur att det inte går att känna lukten av dom;-)
/Anette

ormbunke sa...

Oh! vad gott både för öga och gom. Det rinner till ordentligt i munnen.Värt att prova. Ha de gott. kram. Anita

Lena sa...

Himmel vad sugen man blev:)

Monica sa...

Mumsigt vill också smaka;-)
Hoppas dom som fylldes och togs med till mor blev extra goda;-)
Ha en skön kväll/KRAM

Mina fotostunder sa...

Men oj så gott det ser ut...härligt med hembakade bullar!

Veronica sa...

Mumms!! Så gott och fina bilder =)

Veronica sa...

Blir så glad att jag kom in på din blogg och att jag kan lämna ett fotspår =) Har ofta bekymmer att komma in här =(

Elisabeth sa...

Fina bullar, kan riktigt känna doften av dem!! Ha dé!