lördag 10 februari 2018

Att börja om ..


Kära dagbok! 

Så började jag alltid mina dagboksblad ..
😏💓


Ett tag sedan jag bloggade på denna bloggen nu .. gör ett försök igen.Jag älskar att skriva av mig mina tankar .. funderingar här i livet.Foto är ett annat stort intresse, så varför inte.Facebook och Instagram okej, men blir något kortfattat.Det är mycket som jag funderar på nu på äldre dar .. dagarna går så himla fort, veckorna springer på, blir till månader som blir till år.Jag försöker ta tillvara på varje dag så gott det går.Började på Actic (Gym) i höstas igen 2017. Nu försöker jag att träna 2-3 dagar i veckan. Min träningskompis och bästis Ewa hänger på. Tillsammans är det lättare och roligare. Vi har gått våra Promenader i några år nu och försöker med gång också någon gång då och då, fast just I Tiden är det mest gymmet som hägrar. Det kommer förhoppningsvis en Vår och Sommar och då är det betydligt skönare och lättare att vandra längre sträckor. Evert är också hemma nu som pensionär .. Vi går upp på varandra här ibland, kan bli en aning tröttsamt, så därför är det fint med social närvaro på Gymmet emellanåt. Visserligen tar han och jag sällskap av varandra då och då på "vandringstråt" också och han promenerar också själv. Ewa och jag anmälde oss till Senior Sport School förra året och gick där några månader. Träffades 2 ggr i veckan och hade aktiviteter med ett gäng pigga seniorer. Det var riktigt givande att prova på olika sportgrenar, laga mat tillsammans och så lite teori.Mitt vänsterben är inte riktigt okej ännu .. varat ganska så länge nu. Vet i katten vad det är, men doktorn trodde på Artros. Bättre och sämre för var dag.Fast jag ska inte klaga, det är de som har det betydligt värre .. hoppas dock att det inte behöver "bytas ut någon benknota eller nåt" ..Nu ska jag sluta för idag .. Fredagen har tagit slut och Lördagen väntar. Hej och awej .. syns/höres.

Inga kommentarer: